Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS
Uniwersytet SWPS
Projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi. https://web.swps.pl/strefa-technologii/
Kategorie: Technologia
Słuchaj najnowszego odcinka:
Wzmagają emocje, wyznaczają tempo rozgrywki, ostrzegają o zagrożeniach, pomagają budować identyfikację postaci – to tylko niektóre funkcje efektów dźwiękowo-muzycznych wykorzystywanych w grach. Odpowiednio dobrane dźwięki przenoszą gracza w wirtualny świat, wzmacniając jego doznania wizualne i zaangażowanie w fabułę. Wszystko to sprawia, że kultowe ścieżki dźwiękowe bywają rozpoznawalne nawet poza kontekstem gry, a ikoniczne motywy muzyczne stają się elementami flagowymi całej marki, wpływając na jej popularność. Dlatego tworzenie ścieżek dźwiękowych do gier wymaga nie tylko talentu muzycznego, ale także zrozumienia mechaniki gry, sposobu prowadzenia narracji i oczekiwań graczy. Jak przebiega ten proces twórczy? Jak wygląda współpraca kompozytorów z deweloperami gier? Jakich narzędzi używają twórcy muzyki? Na czym polega i jak wygląda projektowanie efektów dźwiękowych do gier? Jakie problemy wiążą się z synchronizacją dźwięku i obrazu? Na jakie pułapki narażeni są twórcy muzyczni i producenci gier? Jaki wpływ na produkcję audio mają technologie VR i AR? Co nas czeka w przyszłości? Jakich trendów i innowacji spodziewać się w obszarze audio w branży gier? Wszyscy zainteresowania tym tematem mogą pogłębić swoją wiedzę słuchając podcastu Pułapki i niespodzianki – kulisy produkcji muzyki i dźwięku w grach wideo. Spotkanie poprowadził Audio Lead i znawca nowych mediów Łukasz Szałankiewicz, a jego gościem był Lead Sound Designer oraz kompozytor – Piotr Stachera. Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Analizujemy i omawiamy szanse, ale i ryzyka jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. Więcej informacji o projekcie: https://web.swps.pl/strefa-technologii/
Poprzedni odcinek
-
78 - Pułapki i niespodzianki – kulisy produkcji muzyki i dźwięku w grach wideo - Piotr Stachera, Łukasz Szałankiewicz Wed, 7 Aug 2024
-
77 - Komputerowe kolekcje – historia, wyzwania i wpływ starych technologii - Lesław Leśniak, Łukasz Szałankiewicz Mon, 8 Jul 2024
-
76 - Początki kultury cyfrowej - jak powstawały pierwsze społeczności internetowe i co po nich pozostało? Sat, 22 Jun 2024
-
75 - Przełamując bariery, czyli inkluzywna przyszłość gier – ścieżki do lepszej dostępności - Joanna Pigulak, Łukasz Szałankiewicz Tue, 11 Jun 2024
-
74 - (Pop)kulturowe wizje AI - o narracjach dotyczących sztucznej inteligencji - dr Kuba Piwowar, dr Maksymilian Bielecki Wed, 29 May 2024
-
73 - Branża gier wideo - jak samorządy kreują środowisko rozwoju Wed, 8 May 2024
-
72 - Zrozumieć cyfrowe pokolenie - rozmowy o internecie między rodzicami a dziećmi - dr Karol Jachymek Tue, 16 Apr 2024
-
71 - Retro Gaming – jak przeszłość gry inspiruje jutro - Adam Frankiewicz, Łukasz Szałankiewicz Mon, 8 Apr 2024
-
70 - Game Design i User Experience – jak tworzyć gry przyjazne graczom? - Daniel Sadowski, Łukasz Szałankiewicz Tue, 5 Mar 2024
-
69 - Współpraca przy tworzeniu gier – od koncepcji do realizacji Tue, 6 Feb 2024
-
68 - Kreatywność w akcji - sztuka i nauka projektowania gier - Rafał Szrajber Thu, 1 Feb 2024
-
67 - Technologia w służbie psychologii - nowe horyzonty interwencji psychologicznych Mon, 29 Jan 2024
-
66 - Automatyzacja testów - umiejętności, ścieżki kariery i przyszłość branży - Justyna Kałek Fri, 26 Jan 2024
-
65 - Odkrywając AI w edukacji - perspektywy i wyzwania - Noemi Gryczko, dr Maksymilian Bielecki Thu, 14 Dec 2023
-
64 - Integracja społeczności gamingowej z popkulturą - Robert Łapiński, Łukasz Szałankiewicz Tue, 12 Dec 2023
-
63 - Projektowanie gier - jak przebiega kontrola jakości? - Michał Staniszewski, Łukasz Szałankiewicz Mon, 4 Dec 2023
-
62 - AI w praktyce - jak efektywnie wykorzystać technologię GPT w codziennym życiu i w pracy Wed, 29 Nov 2023
-
61 - Ewolucja gier grozy - od klasyków do współczesności - dr Marcin Pigulak, Łukasz Szałankiewicz Fri, 3 Nov 2023
-
60 - Sztuczna inteligencja a regulacje prawne - wyzwania, obawy i stanowisko Unii Europejskiej Thu, 2 Nov 2023
-
59 - Gaming a budowanie społeczności i relacji w sieci - Joanna Buganik, Łukasz Szałankiewicz Tue, 3 Oct 2023
-
58 - Branża IT a sztuczna inteligencja - zmiany, możliwości i wyzwania - Marek Malinowski, Jakub Grzesiuk Tue, 26 Sep 2023
-
57 - Metawersum w grach wideo - czym jest i jak działa? - Piotr Buczkowski (TATO), Łukasz Szałankiewicz Mon, 4 Sep 2023
-
56 - Zarządzanie sieciami komputerowymi - kluczowe umiejętności i ścieżki kariery - Damian Michalak Fri, 11 Aug 2023
-
55 - Rynek graczy - o badaniu potrzeb odbiorców pod kątem projektowania - Michał Bobrowski Wed, 2 Aug 2023
-
54 - Anatomia mózgu a efektywność w grach wideo - dr hab. Aneta Brzezicka, dr Natalia Kowalczyk Wed, 26 Jul 2023
-
53 - E-learning - czy po pandemii wykorzystujemy jego potencjał? - Tomasz Walasek, Agnieszka Zbrzezny Wed, 12 Jul 2023
-
52 - Sztuczna Inteligencja w świecie gier - adaptacyjność, realizm i nowe możliwości twórcze Wed, 5 Jul 2023
-
51 - Prawo a sztuczna inteligencja - perspektywy i wyzwania - adw. Patryk Dykas, dr Maksymilian Bielecki Thu, 22 Jun 2023
-
50 - IT Administrator od juniora do seniora - jak zacząć i rozwijać swoją karierę? - Tomasz Stawarski Wed, 7 Jun 2023
-
49 - Motion Capture - zastosowanie przechwytywania ruchu w filmie, animacji i grach wideo Mon, 5 Jun 2023
-
48 - Sztuczna inteligencja w projektowaniu - perspektywy i zagrożenia - David Sypniewski Fri, 19 May 2023
-
47 - Branża IT w obliczu zmian - wyzwania społeczne i technologiczne dla pracowników i pracodawców Fri, 5 May 2023
-
46 - Product manager w branży IT - rola w zespole i możliwości rozwoju - dr Bartosz Jaworski Wed, 26 Apr 2023
-
45 - Projektowanie gier - o procesie tworzenia, czyli od czego zacząć? - Simeon Genew, Magdalena Cielecka Tue, 25 Apr 2023
-
44 - Scenariusz gry cyfrowej - o projektowaniu wciągającej historii - dr Marta Błaszkowska-Nawrocka, dr Maksymilian Bielecki Mon, 3 Apr 2023
-
43 - Jak narzędzia cyfrowe mogą wspierać edukację dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? Fri, 31 Mar 2023
-
42 - Front-end developer - od czego zacząć? - Krzysztof Suchecki, Jakub Grzesiuk Fri, 10 Mar 2023
-
41 - Od psychologii do kariery analityka - umiejętności psychologiczne w analizach biznesowych Fri, 3 Mar 2023
-
40 - Back-end Developer - umiejętności i kompetencje na start - Łukasz Pająk, Aleksandra Pszczoła Mon, 13 Feb 2023
-
39 - Algorytmy, które wykluczają - o zagrożeniach wynikających ze stosowania sztucznej inteligencji - dr Kuba Piwowar, dr Maksymilian Bielecki Fri, 3 Feb 2023
-
38 - AI w okulistyce - jak medycyna może wykorzystać przetwarzanie obrazów? Mon, 12 Dec 2022
-
37 - IT Project Manager - umiejętności, obowiązki, kariera - Kamil Puk, Aleksandra Pszczoła Wed, 7 Dec 2022
-
36 - Sztuczna inteligencja w wykrywaniu demencji - dr A. Dziob-Zadworna, A. Żelwetro, dr M. Bielecki Wed, 30 Nov 2022
-
35 - Business analyst - kim jest analityk IT? - Maja Juchner, Aleksandra Pszczoła Tue, 29 Nov 2022
-
34 - Cyberbezpieczeństwo w praktyce - jak możemy chronić naszą prywatność i dane Wed, 26 Oct 2022
-
33 - Cybersecurity - jak zostać specjalistą bezpieczeństwa - Adam Wyka, Jakub Grzesiuk Mon, 24 Oct 2022
-
32 - Programowanie i komponowanie, czyli jak powstaje muzyka do gier - Z. Domaradzka, dr M. Bielecki Fri, 30 Sep 2022
-
31 - UX Designer - jak zostać projektantem doświadczeń użytkownika? - Aga Naplocha, Jakub Grzesiuk Thu, 15 Sep 2022
-
30 - Gry mobilne - sukces w branży technologicznej - K. Maliński (Huuuge Games), dr M. Bielecki Thu, 1 Sep 2022
-
29 - Gry online w aktywizacji obywatelskiej uczniów szkół ponadgimnazjalnych Thu, 25 Aug 2022