Ja i mój biznes online

Ja i mój biznes online

Daria Robbé Groskamp

Witam Cię na moim podkaście Ja i Mój Biznes online.

Weźmy taką sytuację. Bierzesz swój produkt/usługę i idziesz z nim na główny deptak Twojego miasta. Chcesz znaleźć klientów, więc zaczepiasz po kolei każdego przechodnia, próbując go zainteresować swoją ofertą. Zatrzymaj się i wyobraź sobie to przez chwilę.
A teraz inny scenariusz: wchodzisz do sali pełnej uśmiechniętych ludzi, którzy ze sobą rozmawiają, mają wspólne tematy, atmosfera jest super. Wszyscy na kogoś czekają. Okazuje się, że chodzi… o Ciebie! To Ty masz właśnie zademonstrować najnowszy produkt czy usługę, której wszyscy zgromadzeni oczekują z niecierpliwością.
Która sytuacja jest Ci bardziej bliska?
W tym pierwszym przypadku próbujesz złapać klientów na oślep, kto się akurat nawinie. Nawet jeśli byłby zainteresowany tym, co masz do zaoferowania, ale ani Cię nie zna, ani nie ufa.
W drugiej sytuacji nic nikomu nie musisz wciskać, bo już masz pewność, że to jest oczekiwane, że to się Twoim klientom przyda – i oni też w to wierzą. Druga sytuacja jest o wiele przyjemniejsza zarówno dla Ciebie, jak i dla klientów.
Przecież nikt nie lubi być nagabywany, a każdy cieszy się, jeżeli może otrzymać coś specjalnie dla niego.
Stwórz wokół siebie społeczność ludzi, którzy oczekują na to, co masz do zaoferowania oraz są przekonani, że kupić chcą właśnie od Ciebie.
Jak to zrobić? Oto 6 założeń, dzięki którym uda Ci się to osiągnąć.

a)Marka osobista – mniej lub bardziej „aktywna” – albo się pokazujesz i aktywnie działasz, albo chociaż zdradzasz kulisy i podpisujesz maile własnym imieniem.
b)Platforma wpływu – jedno social media + newsletter umacniają Twoją pozycję jako kogoś, kto się zna.
c)Szczere zainteresowanie odbiorcami – określenie niszy, odwiedzanie miejsc, które oni odwiedzają, słuchanie ich problemów i pragnień, rozwiązywanie ofertą tych problemów/ zaspokajanie pragnień
d)Sprzedaż intencjonalna – sprzedaż to nie tylko „wywieszenie plakatu z ofertą”, ale proces rozbudzania zainteresowania i uświadamiania, że zakup spełni oczekiwania
e)Trzy filary firmy: Kontakt z odbiorcami i rozwój marki; Praca nad firmą; Praca nad ofertą

Kategorie: Biznes

Słuchaj najnowszego odcinka:

Wiele osób zadaje sobie pytanie: czy poradzę sobie na Etsy? Czy mój produkt nadaje się na Etsy? Jest to jedno z najczęstszych pytań, jakie mi zadajecie.

Czasem odpowiedź jest krótka, czasem potrzeba głębszej analizy. W obu przypadkach - pokażę Ci, jak się za to zabieram.

Przeprowadzę Cię krok po kroku przez to, jak sprawdzam, czy dany produkt odniesie sukces, a właściwie - czy ma w ogóle szanse na ten sukces. Jeśli i Ty się nad tym zastanawiasz - posłuchaj koniecznie i daj znać, jaki jest Twój pomysł na sprzedaż na Etsy! (instagram.com/@dariarobbe)

Jak sprawdzić szanse produktu na Etsy?
1. Zrób research
2. Znajdź 5 "modelowych" sklepów
3. Pomyśl nad wyróżnikiem
4. Zrób rozeznanie na Instagramie
5. Porozmawiaj o tym z kimś
6. Przygotowuj się, ale zacznij działać

Kurs Etsy Supersprzedaż znajdziesz tutaj: https://drogitworcy.pl/etsy-kurs

Wsparcie indywidualne - pomoc przy zakładaniu sklepu / wsparcie sprzedażowe instniejących sklepów: https://drogitworcy.pl/produkt/plan-etsy/ 

Dopiero się zastanawiasz nad sprzedażą na Etsy? https://drogitworcy.pl/etsy/ 

Wolisz czytać? https://drogitworcy.pl/czy-poradzisz-sobie-na-etsy-jak-przekonac-sie-czy-odniesiesz-na-etsy-sukces/

Poprzedni odcinek

  • 52 - Czy poradzisz sobie na Etsy? Jak przekonać się, czy odniesiesz na Etsy sukces. 
    Wed, 04 Sep 2024
  • 51 - #39 Jak pokonać perfekcjonizm i wreszcie zacząć robić to, o czym marzysz 
    Mon, 08 Jul 2024
  • 50 - #38 Dobry pomysł, talent czy determinacja - co najważniejsze? 
    Mon, 01 Jul 2024
  • 49 - #37 Jak przełamać blok przed postowaniem w social media (i o czym w ogóle pisać)? 
    Mon, 24 Jun 2024
  • 48 - #36 Wiosenne porządki w Twojej firmie. 6 stref, które warto porządnie “wysprzątać” 
    Mon, 25 Mar 2024
Pokaż więcej odcinków

Więcej polskich podcastów z gatunku: biznes

Więcej międzynarodowych podcastów z gatunku biznes

Wybierz gatunek podcastu